Protestantse Gemeente Losser

Predikant Predikant

Sinds juni 2014 ben ik als predikant verbonden aan de Protestantse Gemeente Losser. Ik ben in Laag Zuthem, een klein dorpje bij Heino begonnen als predikant.
Van Salland ben ik naar zuid-oost Drenthe gegaan, naar Aalden/Zweeloo. Losser is mijn derde gemeente.

Ik ben op latere leeftijd predikant geworden. Na de middelbare school heb ik eerst een opleiding tot bibliothecaris gevolgd en gewerkt in de bibliotheek van de Christelijke Academie voor Journalistiek in Kampen. Daar hoorde ik via een vriendin van de cursus Theologische Vorming van Gemeenteleden. Tijdens het volgen van die cursus werd de wens om theologie te gaan studeren steeds sterker. Ik besloot mijn baan op te zeggen en in Kampen theologie te gaan studeren. Gelukkig bestond de basisbeurs toen nog…
Na mijn afstuderen kreeg ik de kans om te promoveren. Dit resulteerde uiteindelijk in een proefschrift: Women in Ugarit and Israel: Their Social and Religious Position in the Context of the Ancient Near East.

Toch heb ik uiteindelijk niet voor de wetenschap gekozen, maar voor het ambt van gemeentepredikant. De veelzijdigheid van het ambt maakt dat geen dag hetzelfde is. Met mensen werken vind ik boeiend en inspirerend. En ik houd van het boek bij uitstek: de Bijbel.

Als predikant wil ik graag samen oplopen met mensen. Zó in gesprek zijn, dat er ruimte is voor de Derde in ons midden. Samen (aan)geraakt worden door Gods liefde voor ons.
Kerk is voor mij dat wat je samen bent. Samen vormen we een gemeente. Samen vieren we de zondagse erediensten.
Samen zien we naar elkaar om. Samen zijn we leerlingen van Jezus. Samen zetten we ons in voor een rechtvaardige samenleving.

In mijn vrije tijd mag ik graag tuinieren. Verder lees ik graag. En zingen is een grote passie van me.

Wilt u contact met mij? Klik dan op de onderstaande link:
Hennie Marsman, predikant@protestantsegemeentelosser.nl
Tel. 06 - 29 49 25 31.

Afscheid ds. Hennie Marsman

300 jarig bestaan Martensorgel Protestantse Kerk Losser in 2025

Kerkdienst oec.viering H.M. Geboortekerk
datum en tijdstip 04-05-2024 om 19:00 uur

datum en tijdstip 05-05-2024 om 10:00 uur

afscheid ds. Hennie Marsman
datum en tijdstip 07-05-2024 om 19:00 uur

Kerkdienst Hemelvaartsdag
datum en tijdstip 09-05-2024 om 07:00 uur