Protestantse Kerk in Nederland
Protestantse Gemeente Losser

Stilte centrum Stilte centrum

De stilteruimte van onze kerk is vanaf mei tot Monumentendag in september open. Elk seizoen zijn er een aantal vrijwilligers die elke dag – behalve donderdag – de deuren van het Stiltecentrum opendoen.

Bezoekers kunnen in deze ruimte even tot rust komen en stil staan bij hun eigen leven, hun relatie tot de ander en tot de wereld om hen heen.
Tegelijkertijd kan men de binnenkant van de kerk zien door de glazen deuren.

De glazen deuren moeten helaas gesloten blijven vanwege het risiko van vandalisme. De stilteruimte wordt door veel mensen bezocht. Door Lossenaren, maar ook door mensen van buiten Losser.
Bezoekers van de stilteruimte schrijven soms een bericht in het gastenboek.
Soms ontmoeten de vrijwilligers van de stilteruimte bij het openen of sluiten van de deuren bezoekers. Dit kan leiden tot mooie gesprekken.
Het komt ook voor dat mensen alleen maar nieuwsgierig zijn hoe onze kerk er van binnen uit ziet.
In de stilteruimte liggen een aantal gedichten ter overdenking. Kopieën hiervan mogen meegenomen worden.
De deuren worden ’s morgens om ca. 10 uur open gedaan en rond 5 uur ’s middags weer gesloten.
Iedereen is welkom om binnen te gaan en in alle rust plaats te nemen op de oude kerkbank.

300 jarig bestaan Martensorgel Protestantse Kerk Losser in 2025

Kerkdienst zorgcentrum
datum en tijdstip 20-04-2024 om 10:00 uur

Kerkdienst